2009年3月4日 星期三

薩姜米龐仁波切致台北香巴拉禪修小組的信函

香巴拉
卡拉帕院

二○○九年二月十八日

致台北香巴拉社團全體,

我從印度奧雷沙的日貢·桑天·敏卓林寺院,向各位寄上最大的祝福。此地,我正在接受尊貴的南卡·竹美仁波切所傳授的大寶伏藏之灌頂。

大寶伏藏是六百六十個灌頂之集大成。我的父親,邱陽·創巴仁波切,一九五九年時於東藏的雅貢巴,將此系列灌頂傳給南卡·竹美仁波切——他也是我現今的岳父。他們執持著這些教法,自中國橫越喜馬拉雅山脈到了印度,從那裡他們各抵達了世界上不同的地區。現在,我對於能夠接收此一由我父親傳到尊貴的南卡竹美仁波切、全無間斷的心之傳承,極為感謝。

早先,我原本希望在大寶伏藏灌頂圓滿之後,能造訪亞洲的香巴拉團體,這也包括面見所有我在台北的朋友和學生等等。現在看來,此時並無寬裕的時間來做這樣的行程安排。

如你們所知的,去年十月,我請香巴拉的總裁,理查·雷奧克先生拜訪你們,他亦向我報告了弘揚栽植香巴拉法旗於此地的進展過程。我非常希望未來可以某種方式傳送、或廣播對你們修行上有特別作用的教導。期待春季我自印度回來的時候,能夠這麼做。

我要你們大家知道,我心中懷想著你們每一個人,並為你、和你的家人祈福,也祝願你在佛道上完滿成就。


薩姜·米龐仁波切

--------------------
(英文原文如下:)

18 February 2009


To the Shambhala Community in Taipei,

I send you my very best wishes from Rigon Thupten Mindrolling Monastery in Orissa, India, where I am receiving the Rinchen Terdzo from His Eminence Namkha Drimed Rinpoche.

The Rinchen Terdzo is a powerful collection of 660 empowerments. My father, Chogyam Trungpa Rinpoche, gave this transmission to Namkha Drimed Rinpoche, who is now my father-in-law, at Yak Gompa in Eastern Tibet in 1959. They held these teachings as they traversed the Himalayas from China to India. From there, they went to different sides of the world. Now, I am so grateful to be receiving this heart-transmission through this unbroken line of succession from my father through His Eminence.

I had earlier hoped to be able to visit the Shambhala groups in Asia, including all my friends and students in Taipei, after the conclusion of the Richen Terdzo transmission. It does not look like there is time to do this now.

As you know, I sent the President of Shambhala, Mr Richard Reoch, to visit you all in October and he has reported back to me on the progress that is being made in planting the banner of Shambhala there. I would very much like to find a way to send or broadcast some teaching to you that will be of particular use to all of you in your practice. I hope to be able to do this once I return from India later in the spring.

I would like you all to know that I hold each of you in my heart, pray for you and your families, and wish you success on the path.


Sakyong Mipham Rinpoche

沒有留言: